تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : 6518

شرایط امهال مطالبات واحدهای تولیدی اعلام شد

۰
plusresetminus
بانک مرکزی مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که توسط شورای پول و اعتبار اصلاح شده را ابلاغ کرد که مهلت استفاده از مزایای این مصوبه تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ است.
شرایط امهال مطالبات واحدهای تولیدی اعلام شد
 به گزارش "صدای بانک" ، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: این بانک با هدف مساعدت به بنگاه‌های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها، پیشنهادی را مبنی بر اساس مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شورای پول و اعتبار ارائه کرد که در ۲۹ بهمن  ۹۸ به تصویب رسید.
بر این اساس، مؤسسه اعتباری موظف است بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از واحدهای تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است، برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج سال، با أخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کند.
سازوکار اجرایی امهال موضوع این مصوبه، در چارچوب روش‌های امهال مقرر در دسـتورالعمل نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری است. مهلت استفاده از مزایای این مصوبه نیز تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ است.
چنانچه مشتری طبق مفاد قرارداد امهال، در موعد مقرر، طی دوره امهال نسبت به بازپرداخت اقساط مطالبات امهالی اقدام کند، در استعلام اعتباری از سامانه‌های بانک مرکزی جهت اعطای تسـهیلات و یا ایجاد تعهدات، مطالبات مزبور به عنوان مطالبات امهالی گزارش شده اما بابت مطالبات امهالی مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شود.
امهال مطالبات توسط مؤسسه اعتباری صرفاً برای مشتریانی امکان‌پذیر است که به تشخیص مؤسسـه اعتباری و بر مبنای اعتبارسنجی انجام شده، مطالبات مذکور پس از امهال در سررسیدهای مقرر قابل وصول باشد.
واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت جهادکشاورزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشمول این مصوبه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین