تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : 25540
گزارش فرکانس بیمه؛ به مدیرعاملی محمد حیدری؛

سود انباشته شرکت بیمه کارآفرین ۳۰ درصد افزایش یافت

۰
plusresetminus
سود انباشته شرکت بیمه کارآفرین به مدیرعاملی محمد حیدری ۳۰ درصد افزایش یافت.
سود انباشته شرکت بیمه کارآفرین ۳۰ درصد افزایش یافت
به گزارش صدای بانک از فرکانس بیمه، شرکت بیمه کارآفرین تا پایان آذر امسال ۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان حق بیمه ناخالص تولید کرده و انتظار دارد در سه ماهه پایانی سال این رقم را به ۵ هراز و ۹۰۰ میلیارد تومان برساند. حق بیمه ناخالص تولیدی این شرکت طی نه ماه گذشته ۷۳ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است. با احتساب حق بیمه اتکایی واگذاری شرکت به منظور مدیریت ریسک قراردادها انجام می‌شود، حق بیمه خالص نه ماهه کارآفرین با رشدی ۷۱ درصدی نسبت به دروه قبل به هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است. با این حال، مدیریت شرکت در نظر دارد تا پایان سال درآمد حق بیمه خالص شرکت را به ۵ هزارو ۱۷۰ میلیارد تومان برساند. این شرکت بیشترین رشد فروش را در رشته درمان با ۱۱۷ درصد و رشته زندگی با بیش از ۴۰ درصد تجربه کرده است، که نشان‌دهنده استراتژی موفقیت‌آمیز در این بخش‌ها است​. نمودار زیر روند رشد درآمد حق بیمه ناخالص، حق بیمه اتکایی واگذاری و حق بیمه خالص این شرکت را از سال ۹۸ تا پایان ۱۴۰۲ به تصویر کشیده است.
بیمه کارآفرین
بیمه کارآفرین
درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای، که از طریق سرمایه‌گذاری درآمدهای حاصل از حق بیمه‌ها در دارایی‌های مختلف مالی به دست می‌آید، نیز با رشدی ۳۸ درصدی به هزار و ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. طی نه ماه گذشته نسبت سرمایه‌گذاری‌های شرکت به مجموع درآمد آن، بدون تغییر قابل توجه نسبت به دوره مشابه قبلی، در سطح ۴۹ درصد قرار داشته است. رشد ۴۶ درصدی سایر درآمدهای بیمه باعث شده مجموع درآمدهای بیمه‌ای این شرکت در نه ماهه امسال به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برسد که ۵۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش‌تر و که نشان‌دهنده عملکرد مالی قوی و استراتژی سودآور این شرکت در بازار است. با وجود اینکه هزینه‌های بیمه‌ای شرکت نیز متناسب با درآمدهای بیمه‌ای رشد کرده، این شرکت توانسته سود ناخالص خود را ۱۷ درصد نسبت به دوره قبلی افزایش دهد و آن را به ۶۵۶ میلیارد تومان برساند.
بیمه کارآفرین
بیمه کارآفرین
کسر هزینه‌های اداری و عمومی ۳۱۱ میلیارد تومانی و افزودن سایر درآمدهای عملیاتی به سود ناخالص، بیمه کارآفرین را به سود عملیاتی ۳۷۷ میلیارد تومانی رسانده که نسبت ۲۲ درصد نسبت به دوره قبلی افزایش نشان می‌دهد. نسبت هزینه‌های اداری و عمومی به حق بیمه تولیدی در نه ماهه امسال با کاهشی ۳ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۶ درصد رسیده که نشان از افزایش بهره‌وری نیروی کار در این شرکت دارد. رشد ۵۶۱ درصدی درآمدهای غیرعملیاتی نیز به افزایش سود خالص به ۴۵۳ میلیارد تومان منجر شده و آن را نسبت به دوره مشابه قبلی ۴۲ درصد رشد داده است. بدین ترتیب، بیمه کارآفرین تا پایان آذر ۱۴۰۲ برای هر سهم خود ۳۷۷ ریال سود خالص ایجاد کرده است.

بررسی اقلام ترازنامه‌ای بیمه کارآفرین نیز نشان می‌دهد این شرکت با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه موفق شده سود انباشته خود را ۳۰ درصد رشد دهد و آن را به ۶۳۰ میلیارد تومان برساند. همچنین، نسبت سود خالص بعد از کسر مالیات به حقوق صاحبان سهام از کمتر از ۱۷ درصد به بیش از ۲۱ درصد رسیده که نشان می‌دهد شرکت برای سهامداران خود سود بیشتری خلق کرده است. نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی نیز در این دوره به ۷۵ درصد رسیده که نشان‌دهنده مدیریت ریسک موثر و استراتژی مدیریت خسارت مناسب این شرکت در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه است. نسبت‌ بدهی به دارایی نیز تغییر معناداری در این مدت نداشته‌ و در سطح ۸۵ درصد ثابت مانده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین