تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : 7682
اختصاصی " صدای بانک" ؛

بحران کرونا و پیشتازی چین در ارسال محموله‌های بهداشتی- درمانی به کشورهای درگیر بیماری

۱
plusresetminus
همزمان با شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در دسامبر سال 2019 در شهرووهان چین و سرعت شیوع این بیماری در سایر نقاط جهان، سازمان بهداشت جهانی پس از سه ماه، آن را پاندمی(دنیاگیری) اعلام کرد.
بحران کرونا و پیشتازی چین در ارسال محموله‌های بهداشتی- درمانی به کشورهای درگیر بیماری
اگرچه این بیماری درکانون اصلی آن یعنی شهر ووهان، چین را در مقطعی با بحران کمبود ماسک و تجهیزات پزشکی مواجه کرد، اما این کشور در همان زمان در ارسال محموله های بشردوستانه به کشورهای دیگر از جمله ایران پیشتاز بود، براین اساس اولین محموله کمک‌های چین برای مبارزه با کرونا  9 اسفند دقیقا پس از گذشت تنها 7 روز از شناسایی اولین مورد ابتلا به این بیماری در ایران،  وارد کشورمان شد.
 همان زمان سفیر چین در تهران با انتشار توئیتی از اهدای ۵ هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا به ایران خبر داده بود،
به فاصله یک روز بعد از ورود اولین محموله اهدایی چین، یک تیم از پزشکان چینی برای کمک به ایران در راستای مهار کرونا همراه با کمک های اهدایی کشور چین به ایران وارد شدند.
با افزایش آمار ابتلا  به بیماری کووید 19 و بحران تامین تجهیزات پزشکی و دارو در ایران و سایر کشورهای جهان، ارسال محموله های متعدد به مناطق درگیر توسط کشور چین متوقف نشد، به طوریکه تا 28 اسفند 98، سیزده محموله شامل انواع تجهیزات، ملزومات، ماسک، دستکش و دارو تحویل مقامات کشورمان شد.
علاوه بر ارسال اقلام مختلف پزشکی به ایران، محمد کشاورززاده، سفیر ایران در پکن اوایل فرودین ماه در توییتر خود اعلام کرد که 500 اتاق پیش ساخته بیمارستانی اهدایی دو شرکت چینی شامل تخت، میز، صندلی این هفته با یک هواپیمای باری به تهران ارسال خواهد شد. این محموله قابلیت تجهیز فوری یک بیمارستان صحرایی پانصد تخته خوابی را داشت.
 به گفته سفیر ایران در پکن تنها تا اوایل فروردین، کمک های کشور چین با 21 هواپیما شامل محموله های متعدد به ایران ارسال شده است.
علاوه بر ارسال کمک های دولت چین، کمک های مردمی چین نیز از شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو به وارد کشور شده و در اختیار تیم درمان قرار می گرفت.
اگرچه میزان حجمی هرکدام از محموله های ارسالی توسط کشور چین به ایران متفاوت بوده است اما، تمامی این کمک ها شامل ماسک، کیت تشخیص کرونا، گان جراحی و لباس ایزوله، دستکش،  ونتیلاتور، اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی بوده است.
در این میان، ایران تنها کشوری نبود که از چین در بحران شیوع کرونا ،آن را تنها نگذاشت؛ به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین ؛ این کشور به ۱۳۱کشور و سازمان بین‌المللی، برای مقابله با کرونا کمک پزشکی ارسال کرده و همچنان نیز این کار را ادامه خواهد داد.
او با بیان اینکه چین محموله‌های پزشکی نظیر ماسک، لباس محافظ و تست تشخیص کرونا به ۱۲۷ کشور و ۴ سازمان بین‌المللی ارسال کرده و یا در حال ارسال آن است تصریح کرده بود: همچنین دولت‌های محلی، مؤسسات و گروه‌های غیر دولتی چین نیز محموله‌های پزشکی را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین‌المللی اهدا کرده‌اند.
 
لازم به ذکر است که آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در دنیا به 3 میلیون 741 هزار و 444 نفر می رسد که 258 هزار و 511 نفر جان خود را براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، آمار ابتلا در ایران نیز تا 17 اردیبهشت به 99 هزار و 970 نفر رسیده است که 6 هزار و 340 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین