تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : 7884

شرایط بیمه تکمیلی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹

۰
plusresetminus
شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت شبکه فناوری و نوآوری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند.
شرایط بیمه تکمیلی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹
 به گزارش "صدای بانک" ،  یکی از درخواست‌های عمده استارتاپ‌ها و فعالان فناوری که به صورت آزاد (فریلنسر) فعالیت می‌کنند بیمه و حل مشکلات بیمه‌ای است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت هایی که از شرکت‌های دانش بنیان می‌کند با ورود در این زمینه تسهیلاتی را برای دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده  تا بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود.
شبکه نوآوری و فناوری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرحی را اجرایی کرده که می‌تواند بخشی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه بیمه را مرتفع کند. شرکت‌های ثبت نام کننده در این طرح عملا به عضویت شبکه نوآوری و فناوری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در می‌آیند و می‌توانند از خدمات دیگر این شبکه نیز برخوردار شوند.
براساس این طرح شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، شرکت‏‌های نوپا، شتابدهنده‌ها، شرکت‌های عضو پارک‌های فناوری، مجتمع‌های فناوری و مراکز نوآوری و شرکت‌های عضوشان، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و... می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

فعالان فناور آزاد کار مشمول بیمه تکمیل می شوند
این طرح شامل دو بخش است، بخش اول تمام اشخاص حقوقی شامل شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌ها را در بر می‌گیرد و برای اولین بار بخش دوم این طرح فعالان فناور آزاد کار (فریلنسر) را نیز شامل شده است. فریلنسر‌ها می‌توانند با بیمه‌های پایه مختلف از این بیمه تکمیلی فناورانه بهره‌مند شوند.
ششمین دوره ثبت نام این طرح بر اساس چهار سطح خدمات درمانی از ۱۰ اردیبهشت ۹۹ آغاز شده است. بیمه شدگان، خدمات تکمیلی درمانی فناورانه را در سطوح مختلف و با قیمت‌های متفاوت دریافت می‌کنند. علاوه بر بیمه شده اصلی، اعضای خانواده، پدر و مادر و افراد تحت تکلف نیز می‌توانند با رعایت شرایط و قوانین بیمه‌ای مندرج در فرم‌های ثبت نام از این خدمات بیمه ای برخوردار شوند.
هزینه‌های بیمارستانی تخصصی و عمومی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی و دندانپزشکی از جمله مواردی هستند که این بیمه درمانی فناورانه آن را پوشش می‌دهد.
در این طرح چهار سطح خدمات درمان تکمیلی با تعهدات و قیمت‏‌های متفاوت برای انتخاب ارائه شده است و همه بیمه‌شدگان اصلی، همسر و فرزندان آن‌ها بدون محدودیت سن و با حق بیمه یکسان تحت پوشش قرار می‌گیرند. همچنین کارکنان شرکت‌هایی که بیمه می‌شوند می‌توانند والدین خود را تا سقف سنی ۷۰ سال، بدون افزایش حق بیمه، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهند.
 
این قرارداد سطح جامع و کم‌‏نظیری از خدمات درمانی شامل هزینه‌های بیمارستانی تخصصی و عمومی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی و دندانپزشکی را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.
نرخ حق بیمه از طریق این طرح در مقایسه با سایر بیمه‌های درمان تکمیلی و طرح‌‏های مشابه به میزان قابل توجهی پایین‌‏تر و ارزان‏‌تر است. همچنین این طرح، مشکل محدودیت ۵۰ نفر پرسنل برای شرکت‌های طرف قرارداد را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین