تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : 17066
سی‌ ان‌ بی‌ سی گزارش می‌دهد؛

۲۰۲۲، بدترین سال وال‌ استریت از ۲۰۰۸

۰
plusresetminus
در حالی دفتر سال ۲۰۲۲ بسته شد که سیاه‌ترین سال را برای وال استریت از سال ۲۰۰۸ رقم زد. Dow Jones در سال ۲۰۲۲، حدود ۸.۸ درصد کاهش داشت، S&P۵۰۰ سقوط ۱۹.۴ درصد و NASDAQ-۱۰۰ ریزش ۳۳.۱ را ثبت کرد.
۲۰۲۲، بدترین سال وال‌ استریت از ۲۰۰۸
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در حالی که وال استریت بدترین سال خود را به پایان رساند که خاطره آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲، به جمعه سیاه دیگر تبدیل شد.
در روز جمعه، آخرین روز معاملات سال ۲۰۲۲، Dow Jones با افت ۰.۲۲ درصدی بسته شد، NASDAQ-۱۰۰ در پایان ۰.۱۰ درصد کاهش یافت و S&P ۵۰۰ در پایان معاملات ۰.۲۵ درصد کاهش را ثبت کرد.
نمودار زیر نشان‌دهنده سقوط شاخص‌های اصلی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ است:
۲۰۲۲، بدترین سال وال‌استریت از ۲۰۰۸
سال ۲۰۲۲، خاطره‌ای دردناک برای بازار سهام بود. هر سه میانگین اصلی بدترین سال خود از سال ۲۰۰۸ را متحمل شدند؛ Dow Jones در سال ۲۰۲۲، حدود ۸.۸ درصد کاهش داشت، S&P۵۰۰ سقوط ۱۹.۴ درصد و NASDAQ-۱۰۰ ریزش ۳۳.۱ را ثبت کرد.
این در حالی است که تورم ثابت و افزایش نرخ‌های بهره به صورت تهاجمی از سوی فدرال رزرو، رشد سهام را طی سالی که به پایان رسید تحت تأثیر قرار داد و بر احساسات سرمایه گذاران در طول سال تأثیر گذاشت. نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و داده‌های بی‌ثبات اقتصادی نیز بازارها را در حاشیه نگه داشت.
سال ۲۰۲۲ از مشکلات کووید در چین گرفته تا حمله به اوکراین، موضوعات تاثیرگذار بر بازارهای جهانی بوده است، سالی که به باور برخی از سرمایه گذاران اگرچه تقویم به سال جدید می رسد، اما این درد به پایان نرسیده است.
باوجود زیان‌های سال، داو و S&P در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ صعودی بودند:
۲۰۲۲، بدترین سال وال‌استریت از ۲۰۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین