تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : 23223
مدیرکل پولی و اعتباری بانک مرکزی:

تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی خود اشتغالی با یک ضامن انجام می‌شود

۰
plusresetminus
مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون‌ تومانی اشتغال‌زایی کمیته امداد با معرفی یک ضامن از سوی متقاضیان پرداخت خواهد شد.
تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی خود اشتغالی با یک ضامن انجام می‌شود
به گزارش صدای بانک از اگزیم نیوز، محمد نادعلی در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که در بانک سپه برگزار شد، افزود: این تصمیم با هدف ایجاد تسهیلگری در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در جذب منابع و تسهیلات قرض‌الحسنه بسیار خوب بوده و در اغلب سال‌ها ۸۰ درصد منابع اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد جذب شده است.
مدیرکل عملیات پولی و اعتباری موضوع اشتغال و پرداخت قرض‌الحسنه را دو موضوع مهم دانست که در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
نادعلی گفت: تلاش بانک مرکزی این است که همراهی خوبی با دستگاه‌ها در تحقق این دو مهم داشته باشد.
وی عملکرد پرداخت تسهیلات خرد توسط نظام بانکی کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی معوقات بانکی کاهش می‌یابد و طبق آمار کمتر از ۱.۵ درصد این وام‌ها معوق می‌شود.
مدیرکل عملیات پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۳ درصد تسهیلات پرداختی توسط نظام بانکی از نوع خرد بوده که ۷۹ درصد آن قرض‌الحسنه بوده است.
نادعلی ادامه داد: درخواست تسهیلات زیاد است، اما منابع بانکی محدود است و کار بانک‌ها در رسیدگی به این موضوع خیلی مهم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین