تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : 24897
مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران:

چهل و پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۰
plusresetminus
مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان به عنوان سازمان بیمه گر پایه متولی پوشش بیمه همگانی است و هم اکنون حدود ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
چهل و پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، جمشید شایانفر در حاشیه دومین روز از بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در صندوق بیمه ای کارکنان دولت حدود پنج میلیون نفر، در صندوق بیمه روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر حدود ۲۰ میلیون نفر، در صندوق سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مددجویان بهزیستی، مددجویان کمیته امداد، اتباع خارجی، طلاب و روحانیون و دانشجویان حدود سه میلیون نفر و نیز در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان ویژه ساکنین شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر حدود ۱۷ میلیون نفر زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند.
وی ادامه داد: در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان افراد در قالب ارزیابی وسع و بر اساس دهکی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به سازمان بیمه سلامت اعلام می کند زیر پوشش قرار می گیرند به گونه ای که پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه می شوند.
مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین دهک ۶ مشمول ۲۰ درصد پرداخت حق بیمه، دهک هفت ۳۰ درصد پرداخت حق بیمه، دهک هشت ۴۰ درصد پرداخت حق بیمه، دهک ۹ ۵۰ درصد پرداخت حق بیمه برای پوشش بیمه یک ساله می باشند و در نهایت دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت و با پرداخت حق بیمه کامل می توانند پوشش بیمه یک ساله را دریافت کنند.
شایانفر افزود: افراد برای بهرمندی از بیمه سلامت می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی درخواست پوشش بیمه خود را ثبت کنند که بلافاصله بر اساس اتصال موجود بین سازمان بیمه سلامت و بانک اطلاعاتی هدفمندی یارانه ها، استعلام دهک صورت می گیرد و دهک درآمدی افراد مشخص و بر اساس آن حق بیمه مشخص می شود و می تواند آن را پرداخت کنند. در این زمینه نیازی به مراجعه متقاضیان به دفاتر پیشخوان نمی باشد و افراد از طریق آدرس اینترنتی Bimehsalamatiranian.ir میتوانند برای پوشش بیمه خود اقدام نمایند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین