تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : 25495

50 درصد تامین مالی جمعی از سوی بانک توسعه تعاون انجام شده است

۰
plusresetminus
بانک توسعه تعاون با همکاری بازار سرمایه توانسته است نیمی از تامین مالی جمعی بنگاه های اقتصادی را به عهده بگیرد.
50 درصد تامین مالی جمعی از سوی بانک توسعه تعاون انجام شده است
به گزارش صدای بانک، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در پنجمین همایش سالانه انجمن مالی ایران اعلام کرد:با توجه به بانک محور بودن نظام تامین مالی در ایران، بانک ها بیش از 90 درصد تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارند.اما در کشورهای پیشرفته این رابطه معکوس است و بازار سرمایه بیش از 90 درصد تامین مالی را بر عهده دارد.
سیدباقرفتاحی گفت:از 1800 میلیارد تومان تامین مالی جمعی،بانک توسعه تعاون نیمی از این تامین مالی را بر عهده داشته است.
وی اعلام کرد:با توجه به تقاضای واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی نیاز است که روش های تامین مالی نوین با محوریت بازار سرمایه معرفی و اجرایی شود.
وی ادامه داد:شبکه بانکی همواره با چهار ناترازی روبرو بوده است.ناترازی دارایی- بدهی، ناترازی درآمد-هزینه، ناترازی جریان ورود و خروج وجه نقد و ناترازی حساب سرمایه از جمله ناترازی ها در بانک های کشور هستند.
وی بیان کرد:بر اساس داده های آماری، تجهیز منابع حدود 68 درصد هزینه های ثابت نظام بانکی را در برمی گیرد.
این مقام بانکی در انتها افزود : حمایتهای دولت مردمی سیزدهم در افزایش سرمایه ۳۵ همتی بانکهای دولتی و همچنین سیاست صحیح بانک مرکزی در خصوص کنترل مقداری تراز نامه بانکها به منظور کنترل رشد نقدینگی از موارد بسیار مهمی بوده است که در راستای تحقق شعار سال صورت پذیرفته است.
دکتر رضا راعی،رئیس انجمن مالی ایران نیز در این همایش گفت:با توجه روند بسیار سریع رشد و نفوذ فناوری،مهم ترین ثروت «داده» است.
وی افزود:کارایی بازارها ربط مستقیمی با استفاده صحیح از داده دارد و مدیری می تواند در این عرصه موفق باشد که بتواند به صورت مطلوب از داده ها استفاده کند.

توسعه همکاری بانک توسعه تعاون با انجمن مالی ایران

در حاشیه این همایش در راستای توسعه ارتباطات علمی آموزشی تفاهم نامه ای به امضای سید باقر فتاحی،رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون و رضا راعی،رئیس انجمن مالی ایران رسید.
در چارچوب این تفاهم نامه تبادل دانش و برقراری رابطه علمی و به اشتراک گذاشتن تجارب علمی یکدیگر،برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی و آموزشی مشترک به صورت بین المللی و ملی در حوزه بانکی و همکاری در حوزه های آموزش،نشر و مشاوره دانش تخصصی مالی و بانکی در دستور کار قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین