تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : 26025

احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ۸ نقطه تهران

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در جلساتی که با وزارت صمت در خصوص ایستگاههای شارژ خودروهای برقی داشتیم، مقرر شده در ۸ نقطه از تهران این ایستگاهها با ظرفیت حدودی ۸ مگاوات احداث شود.
احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ۸ نقطه تهران
به گزارش صدای بانک از اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، با بیان این مطلب، افزود: در این خصوص ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاههای مورد نظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ٥٤٧ تومان محاسبه می شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخشهایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم که ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین شارژ خواهد داشت.
وی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان گفت: در کشور عزیزمان برنامه ریزی توسعه این خودروها که حدود 80 هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می گیرد برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواستهایی برای ایجاد ایستگاه شارژ 10 هزار خودرو ارائه شده که نیاز به 8 مگاوات برق دارد که قابل تامین است.
وی افزود: وزارت صمت برای میان مدت لازم است محل ایستگاههای شارژ را ارائه کند و در براورد انجام شده با افزایش تعداد خودروها این میزان تا 40 مگاوات نیز قابل افزایش است.
مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد که تقویت زیرساختهای تامین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.
به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاههای شارژ خودروهای برق معمولا در ساعتهایی غیر اوج بار شارژ نمایند.
مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حال تامین زیرساختهای مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان ساخت: برنامه هایی برای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال 1403 از توان تولید برق این نیروگاهها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می کنیم و سپس خودروی برقی استفاده می کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و مزیت استفاده از خودروهای برق دو چندان خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین