تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : 26026

ورود نفت امریکا به بازارهای اوپک

۰
plusresetminus
آمریکا با تحریم نفت برخی از کشورهای عضو اوپک هم اکنون صادرات نفتش را به برخی از مشتریان این کشورها افزایش داده است.
ورود نفت امریکا به بازارهای اوپک
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ صادرات نفت آمریکا از زمانی که کشورهای غربی در سال ۲۰۲۲، تحریم‌ها علیه روسیه را آغاز کردند، پنج رکورد ماهانه جدید به ثبت رسانده است و با ازسرگیری محدودیت‌های تجاری علیه ونزوئلا در آوریل، بشکه‌های نفت آمریکا در حال گرفتن جای نفت خام تحریم شده در هند هستند که یکی از بزرگترین خریداران نفت تحت تحریم است.
این تغییرات نشان می‌دهد تحریم‌ها تا چه حد، به نفت خام آمریکا کمک کردند تا سهم بازار را در سراسر جهان به دست آورد. اختلال در جریان تجارت انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین، کشش جدیدی برای نفت آمریکا ایجاد کرد. پس از آن، صادرات نفت آمریکا به اروپا و آسیا افزایش یافت و آمریکا، به یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان تبدیل شد.
رکورد تولید بالا در آمریکا، درست زمانی که اوپک و متحدانش عرضه خود را محدود کرده اند، به تولیدکنندگان آمریکایی کمک کرده است تا جایگاه بیشتری در بازارهای خارج از کشور پیدا کنند. قیمت‌های معاملات فیزیکی نفت هم منعکس‌کننده این موضوع است زیرا وست تگزاس اینترمدیت در هیوستون، نزدیک به بالاترین رکورد قیمت از اکتبر معامله می‌شود و قیمت نفت ترش مارس هم فاصله چندانی با آن ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین