تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : 26054
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح کرد:

تصمیمات خلق‌الساعه، به پیش‌بینی‌پذیرشدن اقتصاد آسیب می‌زند

توسعه فضای سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در بازار سرمایه است
۰
plusresetminus
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در تصمیمات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد هستیم زیرا این بخش به دنبال محلی برای سرمایه‌گذاری می‌گردد که نسبت به تزریق و سودآوری تضمین وجود داشته باشد.
تصمیمات خلق‌الساعه، به پیش‌بینی‌پذیرشدن اقتصاد آسیب می‌زند
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، محسن بهرامی ارض اقدس در رابطه با نقش بخش خصوصی در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی، اظهار کرد: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی بنگاه‌های دولتی است، در حالی که در کشور با انباشت نقدینگی ۷ هزار همت مواجه هستیم.
وی افزود: با اتصال بخش کلان کشور به بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی از طریق بازارهای پول و سرمایه می‌توان شاهد توسعه و گسترش زیرساخت‌های تولیدی بود.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه در خصوص سهم جذب نقدینگی توسط بنگاه‌های دولتی، به سنا گفت: بر اساس مشاهدات و آمارها وقتی بستری به منظور تامین مالی فراهم می‌شود، بنگاه‌های دولتی در اولیت جذب نقدینگی قرار می‌گیرند.
بهرامی ارض اقدس در ادامه تاکید کرد: دولت در پایان هر سال غالبا اقدام به فروش اوراق مشارکت کرده و این اوراق توسط بانک‌ها خریداری می‌شود و به طور مجدد چرخه نقدینگی به سمت دولت حرکت می‌کند و دست بخش خصوصی خالی می‌ماند.

شرایط حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه‌گذاری
وی در مورد شرایط حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه‌گذاری، گفت: توسعه فضای سرمایه‌گذاری کشور نیازمند ثبات بازار سرمایه است بنابراین برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد باید از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خلق‌الساعه از سوی نهادهای دولتی پرهیز شود.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: همچنین برای ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در تصمیمات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد هستیم زیرا این بخش به دنبال محلی برای سرمایه‌گذاری می‌گردد که نسبت به تزریق و سودآوری تضمین وجود داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین