تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : 26070
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌ها و حضور گسترده مردم

بورس در حفظ، کنترل تورم و تامین مالی بنگاه‌ها نقش ویژه دارد
۰
plusresetminus
علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که بازار سرمایه می‌تواند در حفظ، کنترل تورم و تامین مالی بنگاه‌ها نقش ویژه دارد، اظهار داشت: در صورت تامین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه شاهد رونق تولید در اقتصاد کشور خواهیم بود.
بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌ها و حضور گسترده مردم
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور رفع موانع تولید داخلی و تولید ملی است چرا که اگر به رشد تولید دست یابیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی همانند تورم، اشتغال، ارزش پول ملی و غیره حل می‌شود. در عین حال رهبری جهش در امر تولید را بدون حضور و مشارکت مردم تحقق پذیر نمی‌دانند.
تاکید بر نقش فعال مردم در تحقق شعار سال تا جایی مورد اهتمام است که رهبری صراحتا امسال اعلام کردند که باید اقتصاد را مردمی کرده و پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم؛ چراکه ظرفیت‌های بزرگی در بخش مردمی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها فعال شده و به نفع مردم استفاده شود.
تجربه ثابت کرده است که هر جا مردم نقش‌آفرینی کردند شاهد تحولات چشمگیر در حوزه‌های مرتبط بوده‌ایم، بنابراین برای تحقق عملی شعار امسال نیز باید مدل‌های رفتاری اثربخشی را برای مردم تعریف کنیم.
به طور کلی، شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» شعاری پرمحتوا در راستای رونق تولید بومی و ملی و ایجاد اشتغال پایدار برای کشور است و این شعار کامل حجت را برای همه مسئولان و کارگزاران نظام در امر تولید تمام کرده و ضروری است تا با ورود مردم در امور اقتصادی کشور به رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه کمک کنیم.

جایگاه مهم بورس در تحقق شعار سال
علیرضا شهبازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با بیان این که مشارکت جدی و فراگیر مردم تأثیر بسزایی در تحقق شعار سال خواهد داشت، گفت: به نظر می‌رسد، بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌ها و حضور گسترده مردم است.
وی به توصیه مقام معظم رهبری با اشاره به این که باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شود، افزود: به منظور رشد تولید، مهار تورم و بهبود شرایط اقتصادی و معیشت جامعه بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید بسیار موثر است چرا که می‌تواند تعداد گسترده‌ای از مردم را به سمت خود جذب و با جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان آنها رشد تولید را در کشور رقم بزند.

مشارکت مردم در تولید
این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: دولت باید اهتمام خود را بر رشد بورس بگذارد تا شاهد حضور درست همراه با شناخت و اطلاعات درست مردم از بازار سرمایه باشیم. همچنین، باید با درایت و مدیریت خوب مردم را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد تا از این طریق در تولید مشارکت داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به سنا گفت: بحث حضور مردم و جذب سرمایه‌های کوچک آنان در بورس و همچنین مشارکت در تولید به طور قطع، در تمام شاخصه‌های اقتصاد موثر است.

بازگشت اعتماد مردم به بازار سهام
شهبازی با اشاره به جایگاه بورس در تحقق شعار سال تصریح کرد: شعار جهش تولید با مشارکت تولید نقش بسزایی در بازارسرمایه دارد چرا که از این طریق می‌توان اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند و حضور آنها را در بخش‌های مختلف تولید پررنگ‌تر کرد.
این نماینده مجلس با بیان این که بازار سرمایه می‌تواند در حفظ و کنترل تورم و نیز تامین مالی برای بنگاه‌ها کمک‌کننده باشد، گفت: در صورت تامین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه شاهد رونق تولید در اقتصاد کشور خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین