تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : 26074

تورهای طبیعت‌گردی عید فطر ۱۴۰۳

۰
plusresetminus
تورهای طبیعت‌گردی عید فطر ۱۴۰۳
به گزارش صدای بانک از سایت گردشگری قطب‌نما، فصل بهار و به‌ویژه فروردین‌ماه، بهترین زمان برای حضور در تورهای طبیعت‌گردی است تا از آب‌وهوای مطبوع بهاری و طبیعت لذت ببرید؛ به‌همین دلیل تورهای طبیعت‌گردی متعددی در فصل بهار برگزار می‌شود. در ادامه تورهای طبیعت‌گردی پرتکراری را معرفی خواهیم کرد که در تعطیلات عید فطر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
زراس، نگین خوزستان
روستا و دشت زیبای زراس آنقدر زیبا است که لقب نگین خوزستان را از آن خود کرده است. این روستای زیبا در حوضه آبریز سد کارون ۳ و در نزدیکی جاهای دیدنی مثل آبشار شیوند، دریاچه کارون، تنگه قاسمی قرار گرفته است. اگر به کمپ‌زدن در دل طبیعت، شنا، قایق‌سواری و فعالیت‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، قیمت تور ۳.۵ روزه زمینی کمپینگ هلن تا زراس از ۸ میلیون تا ۹ میلیون تومان است.
دره کول خرسان، سرزمین شیرهای بختیاری
اگر هنوز در خوزستان هستید خودتان را به دزفول برسانید و یکراست به‌سوی دره کول خرسان بروید؛ دره‌ای زیبا که با نام دره ارواح نیز شناخته می‌شود و با صخره‌های بلند، رودخانه‌ای آرام و آبشارها و آب‌چکان‌های متعدد شناخته می‌شود. در مسیر رسیدن به دره نیز از تماشای آبشار شوی، قبرستان شیرهای بختیاری، بازدید از روستای پامنار و دریاچه شهیون لذت ببرید. قیمت تور ۳.۵ روزه زمینی دره کول خرسان و آبشار شوی در عید فطر ۱۴۰۳ حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
تنگه کافرین، عروس زاگرس
اگر قدم در زاگرس مرکزی بگذارید، خواهید دید که زیبایی تنگه کافرین غیرقابل توصیف است. برای دیدن این منطقه زیبا و تاریخی باید خودتان را به استان ایلام برسانید یا تورهای ایلام را خریداری کنید. قیمت تور ۳.۵ روزه زمینی ایلام و تنگه کافرین در عید فطر ۱۴۰۳ از ۷ میلیون تا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
در تور ایلام و تنگه‌کافرین علاوه‌بر کمپ‌زدن در دل طبیعت و تجربیاتی مثل قایق‌سواری در سد سیمره و پیمایش تنگه کافرین می‌توانید از جاهای دیدنی مثل تنگه بهرام چوبین، آتشکده‌ی دره‌شهر، آبشار ماهوته و دریاچه‌ دوقلو سیاه‌گاو آبدانان نیز دیدن کنید.
تنگه براق تا آبشار تامرادی، سفر از میان جنگل‌های بلوط
یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان فارس، تنگه و آبشار براق در شهر اقلید است. این تنگه بهشتی با ترکیبی از آبشار، صخره‌های بلند و رودخانه، در فصل بهار بسیار زیبا و چشم‌نواز است. پس از بازدید از تنگه براق باید راهی استان کهگیلویه و بویراحمد شوید و خودتان را به تنگه و آبشار تامرادی در نزدیکی شهر یاسوج برسانید؛ این مسیر زیبا از میان دشت‌های سرسبز، آبشارهای زیبا و جنگل های بلوط زاگرس عبور می‌کند.
تور زمینی ۳.۵ روزه تنگه براق تا آبشار تامرادی در عید فطر ۱۴۰۳  حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
کانی گراوان، اعجاز نقاشی طبیعت
برای دیدن یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های طبیعی ایران باید به شهر سردشت در استان آذربایجان غربی بروید؛ از میان دشت‌های سرسبز و جنگل‌های بلوط عبور کنید تا خودتان به چشمه‌ کانی گراوان برسانید. این چشمه زیبا که آب آن غیرقابل شرب است، به‌سبب سازه‌های آهکی زیبایی که در طی هزاران سال در اطراف آن شکل گرفته، معروف است.
قیمت تور زمینی ۳.۵ روزه کانی گراوان که به‌صورت ترکیبی با تخت سلیمان یا آبشار شلماش برگزار می‌شود، بین ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان است.
تنگه شیرز، معجزه‌ای در دل زاگرس
تنگه شیرز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان است که وصف زیبایی و آب‌وهوای مطبوعش در بهار، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. بازدید از آبشارهای مختلف، پیمایش تنگه شیرز و تماشای دشت‌های سرسبز و زیبا از جمله جاذبه‌های این منطقه است.
در تعطیلات عید فطر ۱۴۰۳ نیز تورهای مختلفی به مقصد تنگه شیرز برگزار می‌شود؛ قیمت تور زمینی ۳ روزه از تنگه شیرز تا دره خزینه از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و پانصد هزار تومان است. برای خرید تور ۲.۵ روزه زمینی تنگه شیرز تا ارتفاعات مخملکوه نیز باید حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.
ترکمن صحرا، سفر با طعم موسیقی
اگر وصف ترکمن صحرا را شنیده‌اید، باید بدانید بهار بهترین زمان برای سفر به این منطقه زیبا است. ترکمن صحرا مثل تابلوی زیبایی است که با اسب‌های وحشی، دشت‌های سرسبز، بناهای تاریخی، موسیقی ترکمنی، لباس‌های سرخ‌رنگ، غذاهای خوشمزه  و مهمان‌نوازی بی‌نظیر ترکمن‌ها آراسته شده است.
قیمت تور ۳.۵ روزه زمینی ترکمن صحرا تا آشوراده و خالد نبی از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و به ۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان هم می‌رسد.
آبشارهای گلستان، سفر به سرزمین چشمه‌سارها
اگر به استان گلستان و طبیعت زیبای آن علاقه‌مندید اما می‌خواهید یک سفر متفاوت را تجربه کنید، خودتان را به تور آبشارهای گلستان برسانید؛ از میان جنگل‌های هیرکانی عبور کنید و از تماشای آبشارهای زیبای کبودوال، زیارت، آق‌سو، شیرآباد و غیره لذت ببرید. در عید فطر ۱۴۰۳، قیمت تور زمینی ۲.۵ روزه آبشارهای گلستان حدود ۴ میلیون و پانصد هزار تومان است.
سوباتان، ییلاق بهشتی
تا ییلاق سوباتان غرق در گردشگر نشده است، از تعطیلات عید فطر استفاده کنید و خودتان را به این ییلاق بهشتی در استان گیلان و شهرستان تالش برسانید.  این ییلاق خوش آب‌وهوا در فصل بهار و به‌ویژه از نیمه دوم اردیبهشت مملو از گردشگر است و به‌سختی می‌توانید گوشه خلوتی برای خودتان پیدا کنید.
سوباتان در فروردین هم بسیار زیبا و دیدنی است و هنوز می‌توانید خنکی هوا را به‌خوبی حس کنید. قیمت تور ۲.۵ روزه سوباتان در تعطیلات عید فطر ۱۴۰۳ حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
ماسال، نگین تالش
درست وسط کوه‌های تالش در استان گیلان، منطقه‌ای کوهپایه‌ای قرار دارد که پر از ییلاق‌های سرسبز و چشم‌نواز است. این منطقه پوشیده در مه که همیشه اقیانوسی از ابر روی دوش دارد، ماسال نام دارد. ماسال ییلاق‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها مثل اولسبلنگاه، آنقدر محبوبند که در همه فصول سال گردشگر دارند. برای خرید تور ۲ روزه زمینی ماسال تا اولسبلنگاه باید بین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان هزینه کنید.
جنگل ابر، سفر بر فراز ابرها
روزهای پایانی فروردین‌ماه بهترین زمان برای بازدید از جنگل ابر شاهرود است؛ جایی که می‌توانید بالاتر از ابرها بایستید و از تماشای درختان خفته در مه لذت ببرید. اگر به این جنگل زیبا رفتید از فرصت استفاده کنید و حتما سری به تنگه و آبشار زیبای مجن هم بزنید که زیباییش در بهار به اوج می‌رسد.
قیمت تور۲ روزه زمینی جنگل ابر تا آبشار مجن در تعطیلات عید فطر ۱۴۰۳ بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است.
کویر مصر، بازی تپه‌های شنی
طبیعت بکر کویر مصر در کنار تفریحات هیجان‌انگیزی مثل آفرود و شترسواری، این کویر زیبا را به پاتوق طبیعت‌گردها تبدیل کرده است. برای دیدن کویر مصر باید سری به استان اصفهان و منطقه خور و بیابانک بزنید. ماه فروردین بهترین زمان برای بازدید از کویر مصر است چراکه هنوز فصل گرمای کویر آغاز نشده است و می‌توانید از تماشای شب‌های کویر و روزهای دلنشینش لذت ببرید.
در عید فطر ۱۴۰۳، برای خرید تور ۲.۵ روزه زمینی کویر مصر باید بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
برای سفر به هر یک از شهرهای ایران  که در بالا ذکر شد می توانید به سایت پارسینه گشت مراجعه کنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین