تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : 26127
در مرکز مبادله ارز و طلا انجام شد؛

تامین ۱.۸ میلیارد دلار ارز در ۲۵ روز نخست امسال

۰
plusresetminus
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا از تامین نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار ارز برای مصارف مختلف در ۲۵ روز نخست امسال خبر داد.
تامین ۱.۸ میلیارد دلار ارز در ۲۵ روز نخست امسال
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک  مرکزی، علی سعیدی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۵ فروردین یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز برای مصارف چهارگانه (کالاهای اساسی – واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات – ارز اشخاص – ارزهای خدماتی) در مرکز مبادله ارز و طلا تامین شده است. البته نوع ارزها متنوع بوده اما معادل دلاری آن یک میلیارد و 788 میلیون دلار است.

وی اضافه کرد:‌ در این مدت ۳۹۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، دانه‌های روغنی و دارو تامین شده که با نرخ حدود ۲۸۵۰۰ تومان بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا افزود: در ۲۵ روز نخست امسال برای نیازهای بازرگانی و واردات مواد اولیه، ابزارآلات و ماشین‌آلات ۹۲۳ میلیون دلار ارز با نرخ نیمایی تخصیص داده شد.

به گفته وی، ۳۹۶ میلیون دلار ارز اشخاص (واردات از محل صادرات) و ۷۶ میلیون دلار هم ارزهای خدماتی (سرفصل‌های ۶۳گانه همانند ارز دانشجویان و شرکت های هواپیمایی) در ۲۵ روز نخست امسال در مرکز مبادله ارز تامین شد.

سعیدی درباره حراج سکه و شمش طلا هم گفت:  از 27 بهمن ماه سال گذشته که آغاز حراج بوده است تاکنون  ۱۶ جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا انجام شده که از این طریق ۲۰۸۵ کیلوگرم طلا عرضه شده است. این میزان مربوط به صادرکنندگانی است که برای رفع تعهد صادراتی خود اقدام به عرضه طلا در مرکز مبادله کرده اند.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفت: همچنین در جریان 9 مرحله حراج‌های سکه طلا درمجموع ۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه سکه شامل ۸۰ هزار و ۳۸۳ ربع سکه، ۱۶ هزار و۱۳۳ نیم‌سکه و ۱۴ هزار و ۸ قطعه تمام سکه به مشتریان تحویل داده شده است.

وی افزود: از دوشنبه هفته جاری حراج سکه از سر گرفته می شود و برنامه منظمی برای حراج شمش طلا در سال جاری از سوی مرکز مبادله تدوین شده  است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین