تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : 21352
مدیرعامل نفت سپاهان در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد:

تولید روانکارهای صنعتی با فناوری بالا در نفت سپاهان+فیلم

۰
plusresetminus
امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است، بتوانیم تا دهه‌ فجر امسال این توانمندی را ایجاد نماییم تا انواع روانکارهای صنعتی با فناوری بالا را تولید بکنیم.
به گزارش صدای بانک، محمد امیر نیکو همت مدیرعامل نفت سپاهان در گفت و گو با "نفت ما"، در مورد کم و کیف آخرین وضعیت اجرای چهار پروژه توسعه ای این شرکت در سال رشد تولید اظهار داشت: در ارتباط با رشد و توسعه‌ محصولات تولیدی نفت سپاهان متعهدیم تولیدات مان مطابق روال قبلی به‌خوبی انجام شود، به گونه ای که در سال 1401 توانستیم 725 هزار تن انواع و اقسام فرآورده‌های روانکار را در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنیم.
نیکوهمت ادامه داد: خوشبختانه علیرغم تعهدمان برای عرضه 135 هزار تن یا 135 میلیون لیتر انواع روغن‌ها در بازار داخلی، توانستیم با توانمندی‌ای که با تمام دقت و تلاش همکارانمان ایجاد کردیم، این تعهد را به 175 میلیون لیتر یا 175 هزار تن برسانیم که حدود 35 تا 40 رشد داشتیم و این توانمندی را داریم که در سال 1402 با اقداماتی که در حال انجام است، باز این ظرفیت تولید را توسعه بدهیم.
مدیرعامل نفت سپاهان با اشاره به تأکید ریاست و هیئت مدیره‌ صندوق بازنشستگی نفت مبنی بر بکارگیری توانمندی شرکت در تولید انواع نیازمندی‌های روانکارهای صنعتی، تصریح کرد: این مهم در سال 1402 هدف‌گذاری شد و امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است، بتوانیم تا دهه‌ فجر امسال این توانمندی را ایجاد نماییم تا انواع روانکارهای صنعتی با فناوری بالا را تولید بکنیم.
نیکو همت در مورد سه پروژه توسعه ای نفت سپاهان اعلام کرد: این سه پروژه اصلی، محوریتش ارتقاء تکنولوژی و تکمیل زنجیره‌ ارزش تولیدات نفت سپاهان است. در پروژه‌ FRW یا Fully Refined Wax یا پارافین‌های گرید پزشکی، خوشبختانه با اقدامات خوبی که از دو سال قبل تاکنون در حال انجام است، به جدیت در سال 1401 پیگیری شد و امسال می‌توانیم این پروژه را راه‌اندازی بکنیم. برنامه‌ریزی کرده ایم که راه اندازی این پروژه با اورهال واحدهای کارخانه همزمان باشد تا در سرویس قرار بگیرد و بتوانیم تولید خوبی را با کیفیت گرید پزشکی به بازارهای بین‌المللی صادر بکنیم.
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد دو پروژه دیگر توضیح داد: پروژه‌ های TDAE و HDT برای تولید انواع روغن‌های گرید 2 و 3 است که برنامه ریزی شده است به‌تدریج و به ترتیب در سالهای 1403 و 1404 به بهره برداری برسد.
نیکوهمت با اشاره به سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری در سه پروژه توسعه ای فوق، افزود: خوشبختانه در سال گذشته حدود 20 میلیون دلار ارز صرف این پروژه‌ها کردیم و بیش از 600 میلیارد تومان نیز به صورت ریالی هزینه شده است. با بهره برداری از این پروژه ها، کشور در زمینه روغن‌های پایه‌ 2 و 3 به خودکفایی خواهد رسید.
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد پروژه‌ SDT هم گفت: در مورد این پروژه در حال مذاکره برای گرفتن دانش فنی‌اش هستیم که ادامه دارد و هر وقت نهایی شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.
نیکوهمت با اذعان به اینکه با افتتاح پروژه های توسعه ای نفت سپاهان، شاهد تولید انواع و اقسام گریدهای جدید روغن موتور خواهیم بود، ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها، زنجیره‌ ارزش تکمیل خواهد شد بویژه اینکه می‌توانیم روانکارهای مورد نیاز صنایع بزرگ کشور همچون پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی را به صورت کامل تولید و تامین بکنیم.
مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص بومی سازی و رونمایی از ادیتیوهای این شرکت در سال جاری اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به دقت و تأکیدی که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، توانستیم سه‌ مورد از فرآورده‌ها را با کمک این شرکت‌ به صورت پایلوت و آزمایشگاهی با کیفیت مطلوبی که مدنظرمان بود، تولید بکینم. با توجه به اینکه شرکت نفت سپاهان برای تولیدات خود از شرکتهای اروپایی گواهینامه certificate داشته و همین محصولات را صادر می کند، راهبردش اینست که بازارهای صادراتی خودش را از دست ندهد، لذا بایستی آزمایشگاه‌های بین‌المللی گواهینامه تایید ادیتیوهای بومی سازی شده را بدهند و امیدواریم با اخذ تأییدیه‌ از این شرکت‌ها بتوانیم از این ادیتیوها استفاده بکنیم تا گواهینامه‌های کیفیت بین‌المللی‌ مان همچنان پایدار و مستمر باشد.
 نیکوهمت ادامه داد: اخذ گواهینامه های کیفیت بین المللی ادیتیوهای ساخت داخل در حال پیگیری است و برخی موارد جهت اخذ تاییدیه ها در حال اصلاح است. البته در کشور زیرساخت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حال توسعه بوده البته مقداری زمانبر است، چون تازه این کار را شروع کرده ایم. خوشبختانه با توجه به اینکه متخصصان نخبه را از دانشگاه‌های مختلف برای همکاری در شرکتهای دانش بنیان دعوت کرده ایم، امید داریم که بتوانیم امسال ادیتیوهای بومی سازی شده را رونمایی کرده و مشکلات تامین آنها را رفع بکنیم.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین