تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : 4015
در گفتگو با "صدای بانک" اعلام شد:

تحریم دوباره بانک مرکزی تنها جلب توجه است

۰
plusresetminus
یک کارشناس اقتصادی گفت: این تحریم ها پیش از این وجود داشته اما این دور جدید حساسیت ها و توجه ها را بیشتر می کند و اتفاق جدیدی برای سیستم بانکی و بانک مرکزی ایران نیست.
بها الدین حسینی هاشمی
بها الدین حسینی هاشمی
یک کارشناس اقتصادی  درباره تحریم بانک مرکزی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا برای دومین بار، اظهار داشت: چند سالی است که سیستم بانکی ایران در تحریم قرار دارد و ایران نیز راه حل های خوبی برای مراودات و نقل و انتقال پولی با سایر کشورها دارد.

بها الدین حسینی هاشمی در گفتگو با خبرنگار"صدای بانک" افزود: خوشبختانه امور تجاری و بازرگانی ایران در قالب توافق های دو یا چند جانبه در حال انجام است و با کشورهایی مثل چین، ترکیه، روسیه و ... در حال فعالیت و تجارت است.

این کارشناس اقتصادی، ادامه داد: این تحریم ها پیش از این وجود داشته اما این دور جدید حساسیت ها و توجه ها را بیشتر می کند و اتفاق جدیدی برای سیستم بانکی و بانک مرکزی ایران نیست.

وی افزود: تحریم صندوق توسعه ملی نیز دارای منابع ارزی است که از طریق سیستم بانکی و روال معمول در حال انجام است و خود این صندوق در سطح بین المللی مراوداتی ندارد که تحت تحریم قرار بگیرد.

به گفته حسینی هاشمی، منابع صندوق مالی، منابعی است که بانک مرکزی از درآمدهای ارزی در این صندوق واریز می کند و می توان گفت اتفاق جدید و خاصی نیست اما باعث جلب توجه بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار "صدای بانک" ، طی روزهای گذشته  ایالات متحده آمریکا، بانک مرکزی ایران را برای دومین و بار و صندوق توسعه ملی را تحریم کرد که به گفته کارشناسان و فعالان این حوزه تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حدی خالی است و این تحریم ها بیشتر جنبه روانی دارد و بر روابط و مراودات ایران با کشورهای هدف، تاثیری ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین