تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : 17023
مهندس ترکی در نشست با مدیران استانی:

تشکیل ۶ منطقه مدیریتی برای خدمت رسانی منسجم به بازنشستگان کشوری

۰
plusresetminus
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر بین ۳۱ مدیریت استانی این صندوق و بهبود کیفیت و افزایش سرعت خدمت رسانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز، ۶ منطقه مدیریتی در سطح کشور ایجاد و مدیریت های استانی به صورت منطقه ای اداره می شوند.
تشکیل ۶ منطقه مدیریتی برای خدمت رسانی منسجم به بازنشستگان کشوری
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی در نشست با مدیران استانی این صندوق که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: این صندوق وظیفه ای جز خدمت مطلوب به بازنشستگان تحت پوشش ندارد. اما از سال ۱۳۰۱ که نخستین قانون استخدامی به تصویب رسید و پس ازآن که صندوق به صورت رسمی تاسیس شد، دچار فراز و نشیب های بسیاری شده تا جاییکه امروز این صندوق دچار مشکلات متعدد در ساختار، منابع انسانی و ناترازی منابع ورودی و خروجی خود شده است.
ترکی با تاکید بر اینکه برنامه دوره جدید مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری معکوس سازی معادله فعلی بین منابع دولت و منابع صندوق است گفت: باید این مهم در یک دوره پنج ساله تغییر کند و برنامه ریزی صندوق نیز در حال حرکت به این سمت است تا باری از دوش دولت برداشته شود و صندوق به منابع خود متکی شود.
وی اصلاح ساختار و تشکیلات مدیریت های استانی و تقویت آن ها را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به بازنشستگان ضروری عنوان کرد و افزود: بازنگری در ساختار، تشکیلات و منابع مورد نیاز مدیریت های استانی در حال انجام است. تقویت مدیریت های استانی و افزایش اختیارات قانونی در استان ها از جمله مطالبات بازنشستگان عزیز بوده که بزودی عملیاتی خواهد شد.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری توجه به منابع انسانی را یکی از لازمه های مدیریت سازمانی عنوان کرد و گفت: توسعه منابع انسانی و ارزش گذاری به نیروها سبب ارزشمندی نیروها و در نتیجه ارائه خدمت بهتر به جامعه مخاطب خواهد شد.
ترکی استقرار نظام بودجه ای در سطح استان ها را مهم دانست و تصریح کرد: باید به مدیران و نیروی استانی اعتماد کنیم و یکی از مشکلات استان ها که بروکراسی اداری است را کاهش دهیم تا مدیریت استانی بتواند با تکیه بر منابع و نیروی انسانی در اختیار، خدمات مناسب را به بازنشستگان تحت پوشش خود ارائه کند.
وی گفت: خانه های امید باید مراکزی باشد که خدمت دهنده و خدمت گیرنده، خود بازنشستگان عزیز باشند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این مراکز شکل بگیرد.
در این نشست، مدیران استانی مطالبات خود را در خصوص لزوم تقویت مدیریت های استانی و افزایش اختیارات مدیران در استان ها، افزایش و بهبود خدمت رسانی الکترونیک، بازگردانی و احیای برخی خدمات رفاهی و معیشتی بازنشستگان، تقویت و اصلاح فعالیت و برنامه های خانه های امید، تقویت سامانه ۲۵۰۰ و پاسخگویی مناسب، سریع و کارشناسی به بازنشستگان و دسترسی به مرکز ارسال پیام برای هر یک از استان ها مطرح کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین