تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : 22622
عضو شورای پول و اعتبار:

تداوم فعالیت بانک «میر» ایرانی در روسیه

نتوانستیم از ظرفیت بانکی روسیه استفاده کنیم
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درباره همکاری بانکی روسیه و ایران هنوز آن اتفاقی که باید می‌افتاد، اتفاق نیفتاده‌ و نتوانستیم از فرصت‌های شبکه بانکی روسیه به خوبی استفاده کنیم.
تداوم فعالیت بانک «میر» ایرانی در روسیه
به گزارش صدای بانک از اگزیم‌نیوز، غلامرضا مرحبا، درباره ظرفیت بانک‌های روسی برای شبکه بانکی ایران در شرایط تحریمی هر دو کشور و اینکه ایران تا چه میزانی توانسته از این ظرفیت استفاده کند، اظهار داشت: درباره همکاری بانکی روسیه و ایران هنوز آن اتفاقی که باید می‌افتاد، اتفاق نیفتاده‌ و نتوانستیم از فرصت‌های شبکه بانکی روسیه به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هرچند همکاری‌هایی انجام شد اما در سطح ظرفیت شبکه بانکی دو کشور نبوده‌ است، تاکید کرد: هم ایران و هم روسیه، عضو پیمان‌های شانگهای و بریکس هستند و در زمینه هر دو این پیمان‌ها، مبادلات بانکی و مالی تعریف و در نظر گرفته شده است. ما می‌توانستیم بیشتر از آنچه که الان در جریان است، از این شرایط و موقعیت استفاده کنیم اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده نکردیم.
عضو شورای پول و اعتبار درباره اینکه گفته می‌شود یکی از دلایل همکاری ضعیف بانکی دو کشور به دلیل عدم عضویت ایران در اف.ای.تی.اف است، گفت: در حال حاضر روسیه در هم در شرایط تحریمی قرار دارد و موضوع FATF بحث جداگانه‌ای است که نمی‌تواند به همکاری‌های بانکی دو کشور ایران و روسیه ارتباطی داشته باشد.
مرحبا ادامه داد: ایران و روسیه با واحد پولی ملی خود ارتباط برقرار می‌کنند و از همین ظرفیت استفاده می‌کنیم، در حال حاضر سایر کشورها با پول ملی خود تجارت و همکاری‌های اقتصادی دارند و امروز تجارت بین هند و روسیه، چین و عربستان، آرژانتین و برزیل با واحد پولی این کشورها است و این ظرفیت بین ایران و روسیه وجود دارد و نوع از همکاری‌ها ارتباطی به مساله اف ای تی اف ندارد.
وی افزود: باید روابط بانک‌های بین ایران و روسیه را تقویت و ساز و کاری شبیه به سوئیفت را بین دو کشور ایجاد کنیم. این موضوع همواره مطرح بوده‌ و قابلیت اجرا را دارد.
عضو شورای پول و اعتبار به اشاره به فعالیت یک بانک ایرانی در روسیه اظهار داشت: بانک میر بیزنس ایران در روسیه فعال است و کار می‌کند، این بانک ایرانی در روسیه ثبت شده و فعالیت بانکی بین روسیه و ایران را به اجرا می‌رساند.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین