تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : 22926
در ۶ روز کاری در قالب گواهی سپرده؛

۷ هزار کیلوگرم پسته در بورس کالا معامله شد

امکان فروش مستقیم پسته‌کاران فراهم شد
۰
plusresetminus
در طول ۶ روز کاری (از روز ۳ مهر تا پایان ۱۰ مهر ۱۴۰۲) ۷ هزار و ۵۶ کیلوگرم پسته در قالب گواهی سپرده کالایی معامله شد. روند معاملات نشان می‌دهد استقبال از معاملات گواهی سپرده پسته به تدریج روبه فزونی است.
۷ هزار کیلوگرم پسته در بورس کالا معامله شد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از کالاخبر، معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از روز دوشنبه ۳ مهر در بازار مالی بورس کالای ایران آغاز و آیین افتتاح این معاملات روز پنج شنبه ۶ مهر (همزمان با برگزاری جشنواره ملی پسته مه‌ولات) برگزار شد.
در طول یک هفته از آغاز معاملات پسته تاکنون (۶ روز کاری) در بورس کالا، ۷ هزار و ۵۶ گواهی سپرده پسته معادل ۷ هزار و ۵۶ کیلوگرم (۷ تن و ۵۶ کیلوگرم) پسته بادامی معامله شد.
انبار پسته بادامی شرکت زرین زعفران مشرق زمین از ۲۸ شهریور فعال شد و گشایش نماد معاملاتی این انبار ۳ مهر بود.
اندازه هر گواهی سپرده کالای پسته بادامی در بستر بورس کالای ایران یک کیلوگرم است و معاملات آن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵ انجام می‌پذیرد.
با توجه به نوسان‌های قابل توجه قیمت پسته در سال و صادراتی بودن این محصول و اثر نوسان‌های نرخ ارز در تغییرات قیمتی این محصول، قراردادهای آتی پسته نیز از روز سه شنبه ۴ مهر راه اندازی شد.
فعالان بازار پسته جهت پوشش ریسک فعالیت خود در بازار مبادلات پسته از جمله بازارهای صادراتی، بازار داخلی پسته و بازار گواهی سپرده پسته می‌توانند از قراردادهای آتی پسته استفاده کنند.
بازار قرادادهای اختیار معامله یکی دیگر از ابزارهای مالی پُرطرفدار است که پس از راه‌اندازی و توسعه معاملات گواهی سپرده پسته و قراردادهای آتی پسته در راستای تکمیل زنجیره ابزارهای مالی مبتنی بر پسته راه‌اندازی می‌شود و این تنوع ابزارهای مالی می‌تواند به رونق و توسعه بازار این محصول کمک کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین