تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : 23017

افزایش 108 درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی

۰
plusresetminus
در شش ماهه نخست سال 1402 این بانک با رشدی بالغ بر 108 درصد پیشرفت قابل توجهی داشته است.
افزایش 108 درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی
به گزارش صدای بانک،حساب بین‌المللی، این قابلیت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بتوانند به راحتی سپرده خود را در قالب انواع ارزهای مختلف جهانی تبدیل‌ و نگهداری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به بیان ساده‌تر، حساب ارزی نوعی حساب خارجی است که در حوزه تجارت و معاملات بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها بسیار پرکاربرد است.
در این نوع حساب، مشتریان با انتخاب حساب ارزی متناسب با شرایط‌ و نیازهایشان و با توجه به مدت زمان سپرده گذاری، نحوه پرداخت، میزان سود حاصل و نحوه کنترل حساب، می‌توانند از مزایای سودآور آن بهره برده و سود حاصل از سپرده خود را در زمان‌های مشخص برداشت نمایند.
افتتاح حساب قرض الحسنه ارزی به روش های زیر در بانک کشاورزی قابل اجرا می باشد:
-افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ارزي با حداقل 100 يورو يا معادل آن به ساير ارزها انجام  و در قرعه کشي شرکت داده مي شود.
-افتتاح حساب قرض الحسنه جاري ارزي با حداقل 10 هزار يورو يا معادل آن به ساير ارزها، انجام پذیر است.
-افتتاح حساب سپرده مدت دار ارزي با منشا حواله در قالب سپرده هاي يک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و يکساله با حداقل 1000 يورو يا معادل آن به ساير ارزها، انجام پذیر است.
-افتتاح حساب سپرده مدت‌دار ارزي با منشا اسکناس بصورت سپرده يک ساله با حداقل 10 هزار يورو يا معادل آن به ساير ارزها، انجام پذیر است.
گفتنی است به سپرده‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت مطابق قوانين بانکی سود تعلق مي‌گيرد و حساب‌هاي قرض الحسنه ارزي در قرعه‌کشي جوايز بانک شرکت داده می شوند.
در مورد خرید و فروش ارز نیز یادآور می‌شویم هر گونه خرید و فروش و تبديل ارزهاي معتبر و ساير ارزهاي عرضه شده در بازار بين بانکي بواسطه بانک مرکزي در ايران با نرخهاي تعيين شده در اداره کل خارجه براي تجار و افراد عادي بر اساس بخشنامه ها و مقررات بانک مرکزي جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد.
همچنین خريد ارز مازاد از صادرکنندگان و فروش آن به متقاضيان ارز با هدف تعيين شده در بخش سوم مقررات ارزي بانک مرکزي در ايران انجام می‌شود.
بانک کشاورزی بواسطه بالا بردن عملیات ارزی خود در شش ماهه نخست سال موفق شد در جدول بازار ارزی به رتبه پنجم ارتقاء پیدا کند.
بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در شش ماهه نخست سال 1402 با افزایش 108 درصدی حجم عملیات ارزی نسبت به سال قبل، موفق شد سهم خود از بازار ارزی شبکه بانکی از 3.2 درصد به 7.23 درصد برساند و همچنین توانست از رتبه دهم به رتبه پنجم جدول ارتقاء یابد.
بانک کشاورزی از ابتدای سال 1402 تا پایان شهریور ماه جمعا 2191 فقره عملیات ارزی در قالب گشایش اعتبار اسنادی، برات اسنادی و صدور حوالجات ارزی داشته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین