تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : 25016
کارشناس اقتصاد کلان در گفت و گو با «سنا» مطرح کرد:

تاثیر مستقیم اتفاقات منطقه بر بازار سرمایه

سهامداران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند
۰
plusresetminus
یک کارشناس اقتصاد کلان با اشاره به تاثیر مستقیم اتفاقات منطقه بر بازار سرمایه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران تا کنون مداخله‌ای در بحث اتفاقات اخیر منطقه نداشته، سهامداران می‌بایست از رفتارهای هیجانی خودداری کنند.
تاثیر مستقیم اتفاقات منطقه بر بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصاد کلان، در رابطه با تاثیر مستقیم اتفاقات اخیر منطقه بر بازار سرمایه ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران تا کنون مداخله‌ای در بحث اتفاقات اخیر منطقه نداشته و رئیس جمهور آمریکا نیز آن را تایید کرده و همچنین آمار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور پایین بوده و به نسبت سال‌های گذشته چندان تغییری نکرده، سهامداران می‌بایست از رفتارهای هیجانی خودداری کنند.
وی افزود: ایران سال‌ها است که با شرایط بدتری همچون تحریم‌های اقتصادی، تهدیدهای نظامی و غیره مواجه است، بنابراین، درگیری‌های منطقه مسئله جدیدی به حساب نمی‌آید.
این کارشناس اقتصاد کلان تصریح کرد: در حال‌ حاضر با وجود تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی و حتی در زمان‌هایی که وضعیت بازار سرمایه به سبب مسائل متعدد مساعد نیست بازهم سرمایه‌گذارانی هستند که بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت برایشان اهمیت دارد چرا که از نگاه آنها نوسان جز ذات بازارهای مالی است.
بغزیان در پایان در رابطه با تاثیر غیرمستقیم حوادث اخیر منطقه بر اقتصاد جهانی، گفت: ادامه تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند موجب افزایش نرخ ارز، قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های ترانزیتی و کامودیتی‌ها شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین