تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : 25323
کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

اثرات تبیین فرهنگ‌ سهامداری بلندمدت

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگر بتوانیم مسیر فرهنگ‌سازی سهامداری بلندمدت را برای جامعه و سهامداران بالقوه تبیین و هموار کنیم، بازار سرمایه نقشی بسیار بزرگی در توسعه اقتصادی کشور و تامین مالی بنگاه‌های اختصاصی خواهد داشت.
اثرات تبیین فرهنگ‌ سهامداری بلندمدت
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، احسان عسگری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت گفت: وظایف نهادهای مالی و سازمان‌های متولی حوزه فرهنگسازی به منظور آموزش سهامداری بلندمدت به سرمایه‌گذاران بسیار مهم بوده به طوری‌که در ساختار سازمان بورس و بازار سرمایه به سهامداری بلندمدت تاکید بسیار شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت تا چه اندازه می‌تواند برای سهامداران مفید باشد، افزود: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر، تعداد سهامداران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به شدت رشد کرده که مشمولان سهام عدالت نیز از جمله این افراد هستند.

توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری
عسگری عنوان کرد: امروزه بسیاری از مردم اطلاعات مناسبی از وضعیت بازار سهام و ابزارها و نهادهای مالی در اختیار دارند. بنابراین، در چنین شرایطی باید در حضوص فرهنگسازی اقدامات برنامه‌ریزی شده و طولانی مدت انجام شود.
این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: در بدنه سازمان بورس و همینطور نهادهای مالی که به نوعی مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود را در راستای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری هزینه می‌کنند، این برنامه باید در راستای توسعه بازار و به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده، مدون و بلند مدت اتفاق بیفتد.

تامین مالی بنگاه‌های اختصاصی
عسگری تاکید کرد: اگر بتوانیم مسیر فرهنگ‌سازی سهامداری بلندمدت را برای جامعه و سهامداران بالقوه تبیین و هموار کنیم، بازار سرمایه می‌تواند نقشی بسیار بزرگی در توسعه اقتصادی کشور و تامین مالی بنگاه‌های اختصاصی داشته باشد.
وی گفت: با مشاهده بورس‌های توسعه یافته، در همه کشورها بازار سرمایه به عنوان یکی از بازوهای اقتصادی توانسته نقش فعالی را در توسعه شرکت‌ها و تامین مالی بنگاه‌ها داشته باشد به نوعی که سهم شرکت‌ها در رشد اقتصادی و اشتغال بسیار پررنگ بوده است.
کارشناس بازار در پایان اظهار داشت: اگر در این مسیر به خوبی حرکت کنیم، در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد این باشیم که بازار سرمایه در کنار بازار پول بتواند به تامین مالی بنگاه‌ها به نحو شایسته کمک کرده و در تامین مالی طرح‌های نوآورانه مشارکت داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین